„Topo centro“ prognozė: rinka atsigaus pavasarį

https://www.supernamai.lt/ 8~614 1444 2 Lazdynų g. 21-111 , Vilnius Įmonės kodas: 302333597 Įmonės PVM kodas: LT100004691313
https://www.supernamai.lt/ 8~614 1444 2 Lazdynų g. 21-111 , Vilnius Įmonės kodas: 302333597 Įmonės PVM kodas: LT100004691313
Buitinės technikos ir elektronikos pardavimų lyderis Lietuvoje „Topo centras“ pristatė Baltijos šalių rinkos prekybos pokyčius 2008-2009 metais bei prognozes 2010 metams.

Pasak „Topo grupės" valdybos pirmininko Aurelijaus Rusteikos, nors pernai visose Baltijos šalyse buvo didžiausias buitinės technikos ir elektronikos pardavimų kritimas, šiemet Lietuvoje jau pastebimi nedrąsūs rinkos atsigavimo ženklai. „Žmonių pirkimo įpročius sunkmetis koreguoja kardinaliai, – teigia A.Rusteika,- sunkmečiu lietuviai linkę atsisakyti ne pirmo būtinumo prietaisų – garso sistemų, vaizdo kamerų, grotuvų. Tačiau naujos modernios technologijos, suteikiančios maksimalų komfortą, tautiečius vis dar traukia. Šiandien išmaniojotelefono turėjimas yra ne tik jaunimo mados reikalas, jis reikalingas kiekvienam aktyviam, dirbančiam žmogui, kuriam dažnai tenka tikrintis elektroninį paštą, ieškoti informacijos internete. Greičiausiai todėl praėjusiais metais išmaniųjųtelefonų augimo rekordas Lietuvoje siekė 106 proc., o "Topo centre" – net 260,8 proc. "

„Topo centro" generalinis direktorius Erlandas Jakubonis komentuodamas segmentuotos rinkos pokyčius, pastebėjo, kad pagal GFK atliktus tyrimus stacionarūs kompiuteriai be kovos užleidžia savo pozicijas nešiojamiems kompiuteriams. Pastariesiems pirkėjai pirmenybę teikia ne tik dėl aktyvaus gyvenimo būdo ar mobiliojo interneto, bet ir dėl plataus asortimento ir patrauklių kainų, kurios dažnai būna netgi mažesnės nei visiškai sukomplektuoto stacionaraus kompiuterio. Tyrimai išaiškino ir nuolat verdančios plazminių ir skystųjų kristalų televizorių kovos nugalėtoją – 2009 metais triumfavo LCD televizoriai – net 97 proc. visų parduotų televizorių buvo skystųjų kristalų. Stebina ir džiugina ypač išaugęs susidomėjimas navigaciniais prietaisais. Jų pardavimai 2009 m. augo daugiau nei 30 proc. Tai rodo, kad pastaruoju metu žmonės Lietuvoje nelinkę keisti seno automobilio nauju, paprasčiausias ir pigiausias būdas atnaujinti transporto priemonę – įsigyti navigacinę sistemą.

Nors 2009 tieji buitinės technikos ir elektronikos pardavėjams buvo nelengvi dėl PVM didinimo ir vartotojų įpročių pasikeitimų, „Topo grupės" valdybos pirmininkas Aurelijus Rusteika prognozuoja, kad buitinės technikos rinka 2010 metais dar gali mažėti apie 10-15 procentų. Vis dėlto A. Rusteika įsitikinęs, kad krentant skaitmeninių fotoaparatų, DVD grotuvų ar vaizdo kamerų pardavimams, 2010-tais metais stabilūs išliks televizorių pardavimai. Tam įtakos turės sparčiai pigsiantys LCD televizoriai bei tokių naujovių kaip kovo mėnesį „Topo centre" pasirodysiančių televizorių su 3D, o vėliau ir su OLED technologijomis pasiūla.