Renovacijos klausimus padeda išspręsti atidumas ir geranoriškumas
Daugiabutį Klaipėdoje, Taikos pr. 9 administruojančios įmonės direktoriaus pavaduotoja Rima Rimaitė pasakoja, kad šio namo gyventojai buvo itin patenkinti renovaciją vykdžiusiais rangovais, už darbštumą ir tvarkingumą juos gyrė ir netoliese esančių namų gyventojai.
Pasak R. Rimaitės, modernizavimo darbai vyko itin sklandžiai, rangovas pats ėmėsi iniciatyvos spręsti iškilusius klausimus. „Jie greitai reagavo į visas pastabas, dirbo operatyviai, diskutavo su gyventojais, patys teikė pasiūlymus, korekcijas projektui“, – sako R. Rimaitė.
Patys ėmėsi iniciatyvos
Pasak šio namo renovacijos darbų techninę priežiūrą atlikusio specialisto Vytauto Rimkaus, daugumai gyventojų patiko tai, kad statybininkai dirbo kruopščiai ir švariai, ėmėsi papildomų priemonių, kad į statybvietę nepatektų purvo, nesimėtytų šiltinimui skirto polistirolo granulių.
„Per šešerius renovacijos metus nemačiau taip sklandžiai dirbančios įmonės. Techniniai pajėgumai buvo dideli: į statybvietę atvykdavo po 25-30 žmonių, visi dirbo greitai, sąžiningai, o projektų vadovas kruopščiai pildydavo statybų darbų žurnalą“, – gerų atsiliepimų rangovui negailėjo V. Rimkus. 1969 m. statytame plytiniame name buvo atliekami įprastiniai renovacijos darbai – šiltinamas stogas, sienos, pamatai, keičiami radiatoriai.
Tačiau modernizuojant daugiabutį daug diskusijų sukėlė balkonų atnaujinimas – rangovai, užuot remontavę, nusprendė juos visus pakeisti, tačiau su tuo dalis gyventojų nenorėjo sutikti. „Vietoj remonto jiems buvo pasiūlyta pakeisti balkonus. Gyventojai priešinosi, nes kai kurie buvo neseniai įsistiklinę balkonus, kiti – nenorėjo, kad sumažėtų plotas, nes šiltinant iš vidaus nežymiai susiaurėja balkono erdvė. Rangovai projekte buvo nusimatę sąnaudų, tai už jas ir pakeitė visus balkonus – gyventojams tai nieko papildomai nekainavo. Galiausiai gyventojai apsiprato su šia idėja, pamatė, kaip vizualiai atrodys šis sprendimas“, – teigia V. Rimkus.
Geriausia – susitarti gražiuoju
Namą administruojančios įmonės atstovės teigimu, gyventojams su rangovu dėl visų klausimų susitarti pavyko sėkmingai, nes buvo siekiama rasti kompromisą. „Gyventojams būtina su rangovu bendrauti ir kalbėti geranoriškai, tokiu būdu ir visas problemas galima išspręsti, dėl visko susitarti. Svarbiausia yra žmogiškumas“, – pastebi R. Rimaitė.
V. Rimkus priduria, kad kartais gyventojams ir rangovams ne visada pavyksta greitai rasti bendrą sprendimą. Kad tokios situacijos būtų kuo retesnės, specialistas pataria gyventojams domėtis renovacija nuo pačių pradžių, išsinagrinėti investicinį planą, techninę specifikaciją, stebėti, ar rangovas kokybiškai atlieka savo darbą, o pastebėjus trūkumų – kuo skubiau kreiptis į techninį prižiūrėtoją. „ Gyventojams svarbu būti aktyviems, atidiems ir reikliems bei žinoti, ko jie turi gali reikalauti iš rangovo“, – įsitikinęs V. Rimkus.
R. Rimaitės teigimu, gyventojams labai svarbu žinoti renovacijos terminus ir etapus bei kad šie darbai vykdomi griežtai pagal parengtą projektą, kuris be projektuotojo susitikimo negali būti koreguojamas. „Patarčiau su statybininkais bendraujantiems gyventojams niekada nesakyti, kad „darykite taip, kaip jums geriau“. Jeigu kyla klausimų dėl kokybės, darbų eigos, visada reikėtų kreiptis į techninės priežiūros vadovą, kuris seka ir prižiūri renovacijos darbus daugiabutyje. Taip pat galima kreiptis ir į Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos darbuotojus.
Siekiantiems su rangovu sklandžiai bendradarbiauti gyventojams patarčiau visuomet prisiminti, kad daugiabutis yra bendro naudojimo objektas ir kad gyventojai laiku įsileistų į butus statybininkus, turinčius atlikti suplanuotus darbus, pavyzdžiui, pakeisti langus, vamzdynus.
Delsiant įsileisti statybininkus į butą, kyla nepatogumų – darbai užsitęsia, nepatogumų patiria patys gyventojai, pavyzdžiui, negalima laiku įjungti šildymo. Gyventojai turėtų įsisąmoninti, kad renovacija yra skirta energijos taupymui ir statybininkams netrukdyti įgyvendinti suplanuotų darbų“, – pabrėžia pašnekovė.