Premjero nuomone – NT mokestis reikalingas

https://www.supernamai.lt/ 8~614 1444 2 Lazdynų g. 21-111 , Vilnius Įmonės kodas: 302333597 Įmonės PVM kodas: LT100004691313
https://www.supernamai.lt/ 8~614 1444 2 Lazdynų g. 21-111 , Vilnius Įmonės kodas: 302333597 Įmonės PVM kodas: LT100004691313
Pasak Premjero, Vyriausybės siūlomas Nekilnojamojo turto mokestis yra teisingas, nors tinkamo meto jo įvedimui nerado nei viena valdžia.

„Ne vieną kartą nekilnojamojo turto mokesčio idėja buvo siūloma. Visada iškildavo klausimas, kad dar ne laikas, o po to būdavo pasakoma, kad jau nebe laikas. Tai – teisingas mokestis. Aišku, jo įvedimą reikia gerai apskaičiuoti", – interviu Lietuvos radijui antradienį sakė Andrius Kubilius.

Pasak jo, „bet kuriuo atveju reikia prisiminti, kad nekilnojamojo turto, už kurį reikėtų mokėti, dažniausiai daugiau turi turtingesni žmonės, o jiems našta prisidėti prie šalies finansų turėtų būti šiek tiek didesnė".

Premjeras negalėjo detalizuoti, ar mokestis tikrai bus įvestas 2011 metais, koks tikslus mokestis bus pasirinktas. NT mokesčio gaires parengusi Finansų ministerija siūlo 5 lengvatų modelius pagrindiniam gyventojo ar šeimos būstui.

Kartu svarstyti siūlomos papildomos lengvatos poilsiui skirto ir ūkinės paskirties turtui. Finansų ministerija siūlo vienam gyvenamajam būstui (butus, kotedžui, individualiam namui) taikyti neapmokestinamąją vertę, artimą brangiausioje atitinkamos savivaldybes zonoje esančio buto vidutinei vertei.

Kitas siūlomas variantas – vienam gyvenamajam būstui taikyti neapmokestinamąją vertę, artimą brangiausioje atitinkamos savivaldybės zonoje esančio gyvenamojo namo vidutinei   vertei, numatant galimybe savivaldybių taryboms šią sumą tam tikra dalimi sumažinti.

Taip pat siūloma vienam gyvenamajam būstui taikyti neapmokestinamąją vertę, priklausančią nuo būstui taikomo neapmokestinamojo ploto, apskaičiuojamo pagal gyvenamąją vietą jame deklaravusiųjų asmenų skaičių.

Kita svarstytina alternatyva, anot ministerijos, vienam gyvenamajam būstui taikyti neapmokestinamąjį plotą, priklausantį nuo deklaravusiųjų gyvenamąją vietą skaičiaus. Penktasis pateiktas modelis – visiškai neapmokestinti vieno asmens ar šeimos gyvenamojo būsto.

Šalia lengvatos pagrindiniam gyventojo ar šeimos būstui siūlomos ir papildomos lengvatos – lengvata poilsiui skirtam turtui (sodo nameliui, vasarnamiui ir pan.), apribojant tipiniu tokio paskirties statinio plotu – pvz., 80 kv. m., pagal statybos normatyvus sodo nameliams) bei tam tikram asmeniniams poreikiams naudojamam ūkinės paskirties turtui (pvz. garažui, svirnui, pirčiai ir pan.).

Pateiktose gairėse siūloma, kad nekilnojamojo turto mokesčio tarifus apmokestinamajai gyventojų nekilnojamojo turto daliai palikti įstatymo nustatytose ribose – nuo 0,3 iki 1 proc., o juos ir toliau nusistatytų savivaldybių tarybos.

NT mokestis būtų mokamas kasmet. Iš jau gautos pajamos būtų įskaitomos į savivaldybių biudžetus. Šiuo metu NT mokesčiu jau apmokestinamas gyventojams nuosavybės teise priklausantis visas komercinės ar administracinės paskirties nekilnojamasis turtas, o taip pat kitas nekilnojamasis turtas, jei jis naudojamas komercinėje veikloje.

Tarptautinėje praktikoje paprastai apmokestinamas visas gyventojų nekilnojamasis turtas bei numatomi tam tikri lengvatų mechanizmai apmokestinant pagrindinį gyventojo būstą.