Išvykstantiems atostogauti – daugiabučių administratorių atmintinė
Išvykdami poilsiauti šeimininkai pamiršta patikrinti ventilių sandarumą ar santechnikos įrenginius ir neretai sulaukia administratorių skambučio: „Jūs užliejote kaimynus.“
Dažniausiai įvykstančios avarijos
Pastatų administravimo ir priežiūros bendrovė „Civinity“ dalijasi reikšminga statistika: 20 proc. visų inžinerinių tinklų avarijų daugiabučiuose įvyksta vidaus tinkluose, t.y. gyventojų butuose. Vasarą statistika dar šokteli į viršų – butuose įvyksta net iki 40 proc. avarijų. Per pirmąjį šių metų pusmetį daugiabučiuose visoje Lietuvoje įmonių grupė lokalizavo 4 059 avarijas, iš jų 545 – vidaus inžineriniuose tinkluose. „Per daugelį veiklos metų esame konstatavę faktą, kad vasarą dėl kaimynų aplaidumo nukenčia daugiausia gyventojų. Žmonės išvyksta atostogauti ilgesniam laikui ir nepatikrina inžinerinių tinklų būklės.
Dėl įvairių priežasčių, o kartais tiesiog lyg tyčia nukrenta klozeto vandens prijungimo žarnelė ar vandenį leisti pradeda ventilis. Jei namuose nieko nėra, vanduo netrukus pasiekia žemiau esančius kaimynus. Neretai užpilami kaimynai iki pat pirmojo aukšto“, – standartinę situaciją apibūdina „Civinity Solutions“ vadovas Giedrius Eidimtas. Jis akcentuoja, kad iškviesta avarinė tarnyba skubiai užsuka visą vandens stovą laiptinėje arba net visame name. „Jeigu buto šeimininkai negali grįžti namo arba su jais susisiekti nepavyksta, kaimynai be vandens gali likti net kelias paras“, – perspėja specialistas.
Svarbiausia – užsukti vandenį
Išvažiuojant iš namų ilgesniam laikui patariama atlikti svarbiausią veiksmą – užsukti ventilius prie įvadinių vandens skaitiklių. Dažniausiai jie būna įrengti koridoriuje arba vonios patalpoje. Ventilis atsisukti arba trūkti gali dėl kelių standartinių priežasčių: buvo nekokybiškai sumontuotas arba susidėvėjo, trasoje padidėjo spaudimas, įvyko hidrosmūgis.
Visais atvejais vanduo greit pasiekia kaimynų butus. Anot G.Eidimto, neretai šeimininkų ieškoti tenka su kaimynų, artimųjų ar net policijos pagalba. Todėl itin svarbu prisiminti, ar būsto administratoriui esate nurodę savo kontaktinius duomenis – tam atvejui, jei susisiekti reikėtų nedelsiant. Vien pastarosiomis savaitėmis Vilniuje avarinė tarnyba gelbėjo kelių atostogautojų butus. M.Daukšos gatvėje apipilti kaimynai avarinę tarnybą iškvietė penktadienį, o šeimininkai namo grįžo tik antradienį. Nors su jais buvo susisiekta iškart, šeimininkai apgailestavo esantys prie jūros.
Trims butams name buvo užsuktas šalto vandens tiekimas. Kadangi karštą vandenį jie ruošia boileriu, beveik keturias paras praleido visiškai be vandens. Pasitaiko nestandartinių situacijų, kai avarijos židiniui nustatyti tenka ardyti vidaus apdailą butuose. „Nuostoliams alsuojant į nugarą, beveik visi klientai sutinka kuo skubiau ardyti lubas, sienas ar grindis. Tačiau pasitaiko išimčių. Jau beveik mėnesį nerandame sprendimo su gyventoju, kurio buto grindyse yra trūkęs bendro naudojimo vandentiekio vamzdis. Avarijos židiniui surasti ir pašalinti reikėtų ardyti apie 5 m plytelių. Tikimės, kad su šeimininku susitarsime, nes kaimynų butams vandens tiekimą laikinai užtikrinome nuvesdami papildomą vamzdį per išorinę sieną.“
Atmintinė išvykstantiems atostogauti
– Išvykdami iš namų ilgesniam laikui būtinai užsukite ventilius prie įvadinių skaitiklių į butą.
– Patikrinkite vandens prijungimo į plautuvę /praustuvą žarneles. Jei jos susidėvėjusios, rekomenduojama pakeisti.
– Patikrinkite vandens prijungimo į klozetą žarnelę.
– Palikite savo kontaktinius duomenis daugiabučio administratoriui. Įvykus bet kokiam su jūsų turtu susijusiam incidentui, bus paprasta apie tai pranešti.