Išmaniausias pasaulyje pastatas „The Edge“ gali „bendrauti“ su darbuotojais
Tačiau šis verslo centras ne tik energiškai nepriklausomas, bet ir išmaniausias pasaulyje. Čia dirbantys darbuotojai su savo biuru gali bendrauti ir palaikyti ryšį: planuoti savo darbotvarkes, valdyti klimatą, parkuoti automobilius ir atlikti daugybę kitų funkcijų naudodamiesi mobiliąja programėle.
Moderniausiu pasaulyje vadinamas pastatas tapo tikru inžineriniu stebuklu: jame įrengtos energiją taupančios ekosistemos bei inžineriniai sprendimai yra prijungti prie daiktų interneto.
Saulės baterijos, terminės energijos panaudojimas šildymui ir kondicionavimui, lietaus vandens atsargų naudojimas tualetuose – tai vos keletas iš daugybės sprendimų, įdiegtų šiame išmaniame pastate, pelniusiame tvariausio statinio titulą.
„The Edge“ biurų pastate, kurį suprojektavo „PLP Architecture“ architektų komanda, o statybos darbus organizavo nekilnojamo turto bendrovė OVG, įsikūrė kompanija „Deloitte Netherlands“.
Darbo modelis šiame pastate taip pat kitoks. Čia dirba 2500 darbuotojų. Tačiau nė vienas jų neturi savo įprastų darbo kabinetų. Visi „The Edge“ dirbantys žmonės dalinasi 1000 pastate įrengtų darbo vietų. Priklausomai nuo savo darbo grafiko, specialistai gali dirbti prie tuo metu laisvo darbo stalo, pasinaudoti konferencijų kambariu, arba surengti visos komandos susitikimą verslo centro terasoje. Laisvą darbo vietą prie darbo stalo ar konferencijų salėje darbuotojai gali susirasti naudodamiesi mobiliąja programėle. Pastate įrengta daug nedidelių kambarėlių, kuriuose darbuotojai gali įsitaisyti patogiose kėdėse ir dirbti nešiojamais kompiuteriais ar telefonu.
Nepaisant to, kad „The Edge“ pastate darbuotojai neturi savo kabinetų, darbo procesas šiame verslo centre netapo chaotišku. Atvirkščiai, visi procesai čia vykdomi ypač sklandžiai pasitelkus išmaniąją programėlę. Ji kas rytą patikrina kiekvieno darbuotojo darbo planus, susitikimų grafikus, atpažįsta darbuotojų automobilius prie garažo ir nurodo laisvas vietas parkavimui, darbo vietas biure ir net pasirūpina kiekvienam žmogui priimtiniausiu mikroklimatu patalpose.
Su daiktų internetu susieta mobilioji programėlė padeda surinkti ir analizuoti duomenis apie vartotojų įpročius ir veiksmus. Tokia integruota infrastruktūros valdymo inovacija padeda sumažinti pastato energijos sąnaudas ir pateikia įžvalgų, kaip būtų galima optimizuoti „The Edge“ energijos resursus.
Didelę dalį inovatyvių sprendimų „The Edge“ pastate įdiegė ir Lietuvoje veikianti pasaulinė energijos valdymo kompanija „Schneider Electric“, kuri pasirūpino pastato infrastruktūros valdymo ir energijos tiekimo, paskirstymo sprendimais, kontrolės įrenginiais, įdiegė energijos monitoringo programinę įrangą „Power Monitoring Expert“ ir pasirūpino IT infrastruktūra.
Išmanaus pastato valdymo sistemos „smegenys“ yra „SmartStruxureTM“ pastato valdymo technologija, leidžianti realiu laiku matyti svarbiausius su pastatu susijusius duomenis. Ši technologija suteikia galimybę sekti, matuoti ir kontroliuoti visas pastato vykdomas operacijas ir energijos naudojimą.
„The Edge“ verslo centre įrengta daugiau nei 28000 įvairių jutiklių, kurie leidžia stebėti ir valdyti, kaip ir kur naudojama energija ir net pastebėti, kada reikia užpildyti kavos aparatus. Netrukus žadama, kad mobilioji programėlė galės atlikti ir dar daugiau funkcijų, pavyzdžiui, pasirūpinti, kad net kavos aparatai vos prie jų prisiartinus darbuotojui jį „atpažintų“ ir pagamintų mėgiamo skonio ir saldumo gėrimą.
Visų šių sistemų ir išmanių technologijų dėka „The Edge“ pastatas tapo šiandieninių statybų galimybių riba ir pirmuoju tvariausiu bei išmaniausiu statiniu pasaulyje, kuris pasigamina energijos daugiau nei suvartoja. Tačiau svarbiausia, kad šiame pastate dirbantiems žmonėms sukurta svajonių darbo aplinka: komfortiška, moderni ir skatinanti kūrybiškumą.