Į Statybos produkcijos sertifikavimo centrą dėl atestavimo vis dažniau kreipiamasi internetu

https://www.supernamai.lt/ 8~614 1444 2 Lazdynų g. 21-111 , Vilnius Įmonės kodas: 302333597 Įmonės PVM kodas: LT100004691313
https://www.supernamai.lt/ 8~614 1444 2 Lazdynų g. 21-111 , Vilnius Įmonės kodas: 302333597 Įmonės PVM kodas: LT100004691313
2013 metų rugsėjį VĮ Statybos produkcijos sertifikavimo centras (SPSC) žengė didelį žingsnį į elektroninę erdvę – dokumentų pateikimas dėl atestavimo tapo prieinamas ir internetu. SPSC direktorius Robertas Encius tikino, kad žmonės sparčiai keičia įpročius – vis daugiau jų mieliau renkasi elektroninį dokumentų pateikimo būdą. Jis taip pat pridūrė, kad jei SPSC visiškai pereitų į elektroninę erdvę, padidėtų darbo našumas – centras galėtų greičiau atsakyti į paraiškas.

SPSC pagal Lietuvos Respublikos įstatymus vykdo statybos techninės veiklos pagrindinių sričių vadovų, teritorijų planavimo specialistų atestavimą ir užsienio šalių specialistų teisės pripažinimą bei ypatingo statinio statybos rangovo, statinio projekto ekspertizės rangovo ir statinio ekspertizės rangovų atestavimą ir teisės pripažinimą.

Nuo rugsėjo į SPSC dėl atestavimo kreipėsi 574 pareiškėjai, iš jų net 326 dokumentus registravo internetu. SPSC direktorius tikino, kad besikreipiantieji dėl atestavimo vis dažniau tai daro internetu. Anot R. Enciaus, internetinė erdvės populiarumas išaugo ir įvedus šiokius tokius dokumentų pateikimo tvarkos pakeitimus. Apibendrinus statistiką matyti, kad iš visų teikiančiųjų dokumentus atestavimui el. būdą renkasi 10–11 proc. pareiškėjų. Dažniau elektroniniu būdu kreipiamasi dėl įmonių atestavimo (t. y. ypatingo statinio statybos rangovų, statinio projekto ekspertizės rangovų ir statinio ekspertizės rangovų atestavimo).

„Anksčiau gaudavome skundų, kad pareiškėjai neranda informacijos, kaip pateikti minėtus dokumentus, kad informacija pateikta neaiškiai. Dabar tą informaciją paskelbėme labiau matomoj vietoje, – kalbėjo SPSC direktorius, – taip pat aiškiai suformulavome pateikimo reikalavimus, dabar jie sutalpinti kone į 5 sakinius.” R.Encius tikino, kad buvo atliktas tyrimas ir išsiaiškinta, su kokiais nesklandumais susiduria žmonės, teikiantys prašymus, minėtus trukdžius pasistengta eliminuoti.
Vis dėlto pabrėžiama tai, kad būtina pasirūpinti elektroninio dokumento, kaip ir popierinio, raiškos kokybe bei užtikrinti pareiškėjo autentiškumą. R.Encius pastebėjo, kad teikiantieji dokumentus kol kas labai vangiai naudoja elektroninius parašus.

Efektyviausia – viena sistema

R.Encius tikino, kad didžiausia problema, su kuria šiuo metu susiduria SPSC tai, kad būtina prižiūrėti abi sistemas, tam naudojami resursai: „Dabar veikia dvi sistemos ir abi turi veikti be priekaištų. Jeigu persiorientuotume į vieną – į elektroninę, būtų kur kas lengviau.“ SPSC direktorius teigė, kad veikiant tik elektroninei sistemai darbas būtų kur kas našesnis – darbuotojai galėtų operatyviau atsakyti į pareiškėjų prašymus.

SPSC direktorius teigė, kad jau atsiranda žmonių, kurie patys prašo dokumentus siųsti jiems paštu: „Mes turime paslaugų, už kurias reikia sumokėti nedideles sumas. Atsiranda nemažai klientų, kurie prašo sąskaitas ar kitus dokumentus atsiųsti elektroniniu paštu. Taip jiems lengviau kontroliuoti savo išlaidas.“

R.Enciaus nuomone, svarbu, kad žmonės suprastų, jog dokumentas, dėl to, kad jis perduodamas internetu, nepakeičia statuso. Toks dokumentų pateikimas užtikrina operatyvų SPSC centro darbą.

Dokumentų pateikimo perkėlimas į elektroininę erdvę yra ne tik techninio darbo palengvinimas. Aplinkosaugininkai primena, kad taip atsižvelgiama ir į aplinko apsaugos pusę, tvarų išteklių naudojimą.