Kodėl atliekant hidraulinius bandymus būtina laikinai nutraukti karšto vandens tiekimą?

https://www.supernamai.lt/ 8~614 1444 2 Lazdynų g. 21-111 , Vilnius Įmonės kodas: 302333597 Įmonės PVM kodas: LT100004691313
https://www.supernamai.lt/ 8~614 1444 2 Lazdynų g. 21-111 , Vilnius Įmonės kodas: 302333597 Įmonės PVM kodas: LT100004691313

Vamzdynų stiprumas tikrinamas atliekant hidraulinius bandymus – tai kol kas patikimiausias būdas nustatyti tokius vamzdynų defektus kaip korozija ar įtrūkimai. Atlikti tokius bandymus Lietuvos šilumos tiekėjus įpareigoja ir Šilumos ūkio įstatymas.

Yra keletas priežasčių, kodėl atliekant hidraulinius bandymus laikinas karšto vandens atjungimas klientams yra neišvengiamas. Šiluma Jūsų namus pasiekia uždaru ciklu – termofikacinės elektrinės katilinėje įkaitintas termofikacinis vanduo keliauja iki šilumos punktų, ten per šilumokaitį atiduoda savo šilumą ir grįžta atgal į katilinę tam, kad vėl būtų pašildytas ir vėl keliautų iki pastatų šilumos punktų. Atliekant hidraulinius bandymus vienodas slėgis sukeliamas tiek „perdavimo“, tiek „grįžtamojo“ termofikacinio vandens vamzdynuose vienu metu, nes tinklą sudaro du vamzdynai. Dėl šios priežasties, kai abiejuose vamzdynuose slėgiai vienodi, nebelieka slėgio skirtumo, kuris užtikrina termofikacinio vandens cirkuliaciją – kitaip tariant, procesas sustoja.

Šilumos punktuose sumontuoti šilumokaičiai veikia būtent cirkuliacijos pagrindu. Šilumokaitis – tai toks prietaisas, kuris paima šilumą iš termofikacinio vandens ir ją atiduoda namo vidaus sistemų vandeniui, pašildo vandentiekio vandenį. Taigi sukėlus slėgį, nebelieka cirkuliacijos, vadinasi, šilumokaitis negali paruošti karšto vandens, kuris keliauja į klientų karšto vandens čiaupus.

Dar viena priežastis – šilumokaičiai nėra tinkami tokiems slėgiams, kuriais tikrinamas vamzdynų stiprumas, todėl privalo būti atjungti nuo bendro šildymo sistemos tinklo. To nepadarius, jie tiesiog susprogtų, būtų sugadinamos namo vidaus sistemos. Atliekant vamzdynų remontą ar rekonstrukcijas, privalome iš tam tikrų ruožų išleisti termofikacinį vandenį, todėl šiuo atveju neišvengiamai paslaugos tiekimo negalėtume užtikrinti.

AB Vilniaus šilumos tinklų komanda, atliekanti hidraulinius bandymus, nuoširdžiai daro viską, kad klientų atjungimo laikas būtų kuo trumpesnis. Pastangos duoda rezultatų. Per penkerius metus vidutinis klientų atjungimo laikas hidraulinių bandymų metu sutrumpėjo kiek daugiau nei dvigubai – 2016 m. vidutiniškai klientai be karšto vandens būdavo arti trijų parų (2,72 paros), pernai šis laikas jau buvo sutrumpėjęs vos iki kiek daugiau nei paros (1,05 paros).

Bendrovė didžiulį dėmesį skiria klientų informavimui apie šiuos bandymus. Iš anksto žinodami, kada namuose nebus karšto vandens, gyventojai tam gali pasiruošti, kad nepatogumai būtų kaip įmanoma mažesni.

Tiksliausiai galime pranešti tiems, kurie savitarnos svetainėje yra pateikę savo kontaktus – telefono numerį ir elektroninio pašto adresą. Jiems individualiai siunčiamos SMS žinutės ir elektroniniai laiškai apie numatomą karšto vandens išjungimą, planuojamą darbų trukmę, informuojame, jeigu randame vamzdynų defektų ir matome, jog remonto darbai užtruks ilgiau nei parą. Todėl kviečiame klientus pateikti kontaktus arba juos atnaujinti pakeitus gyvenamąją vietą.