Hidrauliniai bandymai – kodėl jų metu išjungiamas karštas vanduo?

https://www.supernamai.lt/ 8~614 1444 2 Lazdynų g. 21-111 , Vilnius Įmonės kodas: 302333597 Įmonės PVM kodas: LT100004691313
https://www.supernamai.lt/ 8~614 1444 2 Lazdynų g. 21-111 , Vilnius Įmonės kodas: 302333597 Įmonės PVM kodas: LT100004691313

Suprasdama, kad karšto vandens išjungimas net ir vieną ar dvi dienas klientams kelia nepatogumų ir rūpesčių, VŠT siekia kaip galima greičiau pašalinti visus nustatytus vamzdynų defektus, o apie planuojamus darbus informuoja gyventojus iš anksto individualiai siųsdama pranešimus el. paštu arba mobiliuoju telefonu.

„Šilumos tinklų būklė tikrinama atliekant hidraulinius bandymus, nes tai patikimiausias būdas aptikti vamzdynų defektus: įtrūkimus, pralaidumą, deformacijas. Tokie vamzdynų defektai lemia nekokybišką ir nepatikimą šilumos tiekimą vartotojams bei šilumos perdavimo nuostolius tinkluose“, – teigia VŠT Perdavimo tinklo departamento direktorius Algimantas Sadauskas.

Pasak A. Sadausko, atliekant hidraulinius bandymus tikrinamas šilumos trasų stiprumas ir sandarumas. Tai patikimiausias būdas sumažinti avarinių situacijų riziką žiemą. Ištikus avarinei situacijai, šilumos tiekimą tektų visiškai nutraukti, o tai sukeltų daug didesnių nepatogumų negu trumpalaikis karšto vandens nebuvimas šiltuoju metų laiku.

Įprastai vienos atkarpos hidrauliniai bandymai su vamzdynų sandarumo patikra užtrunka kelias valandas. Jei bandymų metu defektų nenustatoma, karšto vandens tiekimas gali būti atnaujintas jau tą pačią dieną. Jei nustatomi vamzdynų defektai, karšto vandens tiekimas gali būti atnaujinamas tik po to, kai visi defektai yra pašalinti. Defektų šalinimo laikas priklauso nuo jų sudėtingumo ir kiekio. Įprastai defektų šalinimas ir remontas trunka 1–2 paras, tik retais atvejais 4–5 paras“, – pavyzdį pateikė A. Sadauskas.

Apie užbaigtus bandymus, jų remonto pabaigą ir apie karšto vandens tiekimo atnaujinimą VŠT praneša šilumos punkto prižiūrėtojui. Karštas vanduo gyventojams pradedamas tiekti tik po to, kai pastato šilumos tinkle jo prižiūrėtojai įjungia atitinkamus įrenginius.

Taigi, karšto vandens tiekimo sustabdymo trukmė priklauso nuo kelių faktorių ir kelių šiame procese dalyvaujančių vykdytojų veiklos. Jei VŠT galėtų prižiūrėti ir valdyti šilumos punktus, esančius pastatuose, šis laikas gerokai sutrumpėtų, nes visame procese dalyvautų viena įmonė (būtų sutaupyta laiko informacijos perdavimui, derinimui ir veiksmų atlikimui).

Hidrauliniai bandymai atliekami daugelyje Europos šalių, turinčių centralizuotas tiekiamos šilumos sistemas, gali skirtis tik jų reguliarumas bei trukmė. Šalyse, kuriose šilumos trasos yra naujesnės arba dažniau renovuojamos, jų būklė yra geresnė ir defektų pasitaiko mažiau.

Informaciją galima gauti el. paštu arba SMS žinute

Apie užbaigtą vamzdynų patikrą, jų remonto pabaigą ir apie karšto vandens tiekimo atnaujinimą VŠT praneša namo administratoriui arba bendrijos pirmininkui arba šildymo ir karšto vandens sistemų prižiūrėtojui. Tačiau karštas vanduo gyventojams pradedamas tiekti tik po to, kai namo šilumos punkte prižiūrėtojas įjungia atitinkamus įrenginius.

Informacija apie planuojamą karšto vandens išjungimą dėl hidraulinių bandymų ir vamzdynų remonto teikiama VŠT klientų aptarnavimo tel. 1840 ir bendrovės tinklapio rubrikoje „Karšto vandens išjungimai“ – į paieškos laukelį suvedus namo adresą arba jo fragmentą sistema pateikia išjungimų grafiką. Skelbimus apie planuojamus ir vykdomus darbus šilumos tinkluose daugiabučio namo administratorius arba bendrijos atstovas dažniausiai iškabina laiptinių skelbimų lentose.

Vilniaus miesto gyventojai, kurie yra pateikę tikslius savo kontaktus VŠT savitarnos svetainėje, apie laikiną karšto vandens išjungimą jų namuose gali sužinoti iš anksto gavę pranešimą el. paštu arba SMS žinute. Tai patogiausias būdas gauti šią aktualią informaciją.

Daugiau informacijos